آشپزیسبک زندگی

کیک شکلاتی بی بی را حرفه‌ای یاد بگیرید


این روزها دسرهای خوشمزه و شیرین عضو جدایی‌ناپذیر میان وعده‌های صبحانه و عصرانه هستند. کیک‌هایی با اسانس‌ شکلاتی یکی از طعم‌های خاطره‌انگیز و خواستنی در میان دسرها به شمار می‌آیند. شاید شما هم نام کیک شکلاتی بی بی را شنیده باشید؟ این دسر خوشمزه تفاوت‌هایی با کیک‌های مشابه شکلاتی دارد و مهم‌ترین عامل به وجود آورنده این تمایز، روش خاص پخت کیک شکلاتی بی بی است. در ادامه این مقاله از مجله نوت روز قصد داریم به شما این دسر خوشمزه و متمایز را معرفی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا کیک بی‌بی؟

کیک بی‌بی با دیگر کیک‌های شکلاتی که می‌شناسید، تفاوت‌هایی دارد. پس دستور پخت آن‌هم مثل دستور کیک شکلاتی معمولی نیست. این دسر خوشمزه ابتدا در قنادی بی‌بی در یوسف‌آباد معرفی شد و سپس محبوبیت زیادی پیدا کرد. دلیل استقبال زیاد مردم از این کیک طعم فوق‌العاده دل‌چسب آن است.
کیفیت و خاص بودن مواد کیک شکلاتی بی‌بی موجب شده است که این دسر، بافتی نرم و وسوسه‌انگیز داشته باشد که تقریباً به مذاق همه خوش می‌آید. این موضوع یکی از دلایلی است که محبوبیت کیک بی‌بی را بین مردم افزایش می‌دهد.

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی

به خاطر داشته باشید که اولین اصل برای پختن کیک بی بی باکیفیت استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه است. پس در زمان پیروی از طرز تهیه کیک بی بی به کیفیت مواد اولیه دقت کنید. در ادامه با ما همراه باشید که با استفاده از دستور کیک بی بی این دسر خوشمزه را بپزید.

مواد لازم

در این قسمت مواد موردنیاز برای تهیه کیک بی‌بی را آموزش خواهیم داد. مواد لازم پخت این دسر را در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم:
• آرد قنادی: دو پیمانه
• تخم‌مرغ: دو عدد
• شیر: یک پیمانه
• شکر: دو پیمانه
• پودر کاکائو مرغوب: سه‌چهارم پیمانه
• روغن مایع: یک‌دوم پیمانه
• آب جوش: یک‌دوم پیمانه
• جوش‌شیرین: یک و نیم پیمانه
• بیکینگ‌پودر: یک قاشق چای‌خوری
• وانیل: یک قاشق چای‌خوری
• نمک: نوک قاشق چای‌خوری

چگونه کیک شکلاتی بی ¬بی درست کنیم؟

چگونه به بهترین شکل ممکن کیک بی بی بپزیم؟

در این بخش قصد داریم طرز تهیه کیک بی‌بی به بهترین نحو را به شما آموزش دهیم. با پخت حرفه‌ای این کیک می‌توانید در مهمانی‌ها و مجالس زبان زد شوید. پس اگر می‌خواهید مثل شیرینی‌پزهای حرفه‌ای این دسر را بپزید، آموزش کیک شکلاتی بی‌بی را به ترتیب گفته‌شده در زیر انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا مطابق دستور پخت تمامی کیک‌ها و شیرینی‌ها باید فر را روشن کنید که بعد از آماده کردن مواد خام، بلافاصله قالب کیک را در فر قرار دهید. فر را روشن کرده و دمای آن را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. دقت داشته باشید که پس از روشن کردن حتماً در فر را ببندید؛ در غیر این صورت دمای آن به‌اندازه کافی بالا نمی‌رود.

مرحله دوم

در مرحله دوم برای پخت کیک شکلاتی بی‌ بی، تمام مواد خشک (به‌جز شکر) که شامل آرد، بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و پودر کاکائو است را از صافی یا الک رد کنید. برای اطمینان بیشتر این کار را دو تا سه بار انجام دهید که از گلوله شدن خمیر کیک جلوگیری شود.

مرحله سوم

در این بخش باید تخم‌مرغ‌ها را همراه با وانیل و شکر درون ظرفی بریزید و با دور تند همزن به‌خوبی با یکدیگر مخلوط‌کنید. (وانیل را به تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم که بوی زهم آن گرفته شود.) برای بهتر ترکیب شدن مواد با یکدیگر متوانید حین هم زدن ظرف را کمی کج کنید که مواد یکجا جمع شود.
هم زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم که مایعی کرم‌رنگ و پف‌دار به دست بیاید. هرچه تخم‌مرغ‌های شما بیشتر پف کنند، کیک درنهایت پف بهتری خواهد داشت. بهترین مدت‌زمان هم زدن تخم‌مرغ بین پنج ‌تا هفت دقیقه است.
وقتی هم زدن تمام شد، شیر و روغن را هم کم‌کم اضافه کرده و مخلوط‌کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نیازی به استفاده از همزن برقی نیست و باید این کار به‌صورت دستی و با استفاده از لیسک، قاشق چوبی و ابزاری مشابه آن انجام شود.

کیک شکلاتی بی‌بی چه تفاوتی با بقیه کیک‌ها دارد؟

مرحله چهارم

حال زمان آن فرارسیده که آرد را به مواد مخلوط شده اضافه کنید. در این بخش تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که آرد را مرحله‌به‌مرحله اضافه نمایید. این کار باعث می‌شود که درنهایت آرد در مخلوط کیک شکلاتی بی بی گلوله گلوله نشود.
آرد را طی سه تا پنج مرحله به باقی مواد اضافه کنید و به‌آرامی با لیسک یا چنگال هم بزنید. برای اینکه پف کیک از بین نرود باید مخلوط در یک‌جهت هم زده شود. علاوه بر آن باید تکه‌های آرد یا پودر کاکائو را با پشت لیسک خوب فشار دهید که به‌خوبی ترکیب شوند.

مرحله پنجم

اکنون باید گاناش شکلاتی را برای تزیین کیک تهیه کنیم. ابتدا مقداری خامه قنادی را روی حرارت کتری قرار می‌دهیم که ذوب شود؛ سپس به میزان دلخواه شکلات تخته‌ای به خامه اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت کاملاً ذوب شود.
زمانی که مواد به‌اندازه کافی غلیظ شد، می‌توانید گاناش را از روی حرارت بردارید. دقت کنید که پیش از ریختن سس روی کیک باید بگذارید که به دمای محیط برسد.

آخرین مرحله

در مرحله آخر از طرز تهیه کیک شکلاتی بی‌بی کف قالبتان را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر کاغذ روغنی ندارید از کمی روغن برای چرب کردن کف قالب استفاده کنید. سپس مواد را درون قالب بریزید و آن را چند بار روی سطحی صاف بکوبید که حباب‌های داخل کیک از بین بروند.
کیک بی‌بی را به مدت 40 الی 50 دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که پخته شود. می‌توانید برای چک کردن آن خلال‌دندانی را در کیک فروکنید که از پخته شدن آن مطمئن شوید. وقتی کیک را از فر بیرون آوردید، صبر کنید تا کمی سرد شود؛ سپس آن را با سس گاناش تهیه‌شده تزیین کنید. نوش جان!

بهترین دستور پخت برای کیک شکلاتی بی‌بی چیست؟

چند نکته که هنگام تهیه کیک بی ‌بی بهتر است رعایت کنید

• اگر از عطروطعم قهوه خوشتان می‌آید، می‌توانید به مواد خشکتان بین دو الی سه قاشق چای‌خوری پودر نسکافه یا قهوه فوری اضافه کنید؛
• مواد خام کیک شکلاتی بی‌ بی کمی نسبت به باقی کیک‌ها رقیق‌تر است. پس نگران این موضوع نباشید؛
• اگر در خانه شیر ندارید، می‌توانید از جایگزین‌های دیگری برای آن استفاده کنید. برای پختن کیک شکلاتی بدون شیر استفاده از آب جوش پیشنهاد می‌شود، اما هرگز از آبمیوه‌ها به‌عنوان جایگزین شیر در دستور کیک شکلاتی استفاده نکنید؛ چراکه طعم شکلات با آبمیوه همخوانی ندارد.

پخت کیک شکلاتی بی بی برای تعداد نفرات مختلف

در جدول زیر نسبت مقدار مواد را به ازای سایز قالب و تعداد نفرات مختلف بررسی کرده‌ایم که بتوانید با توجه به سایز قالب خود، مقدار موادی که استفاده می‌کنید را تعیین کنید.

برای تعداد نفرات مختلفسایز قالبتعداد تخم‌مرغ
مقدار شکربیکینگ‌پودروانیلمقدار آرد
شش تا نه نفرقطر 182 عدد
50 گرمیک ق.چیک ق.چ50 گرم
نه تا چهارده نفرقطر 204 عدد
100 گرمیک و نیم ق.چیک ق.چ100 گرم
چهارده‌ تا هجده نفرقطر 236 عدد150 گرمدو ق.چیک و نیم ق.چ150 گرم
هجده تا بیست‌ودو نفرقطر 258 عدد200 گرمدو و نیم ق.چیک و نیم ق.چ200 گرم
بیست‌ودو تا بیست‌وهشت نفرقطر 2710 عدد250 گرمسه ق.چدو ق.چ250 گرم

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم پخت کیک شکلاتی بی‌بی را به بهترین شکل ممکن به شما آموزش دهیم. این کیک، دسری شیک و بسیار خوشمزه است که با درست کردن آن، لذت داشتن عصرانه‌ای فوق‌العاده به خود و اطرافیانتان هدیه خواهید داد. اگر شما هم به پخت کیک‌ها و دسرهای شکلاتی علاقه دارید با ما در مجله نوت روز همراه باشید.

خرید از لباست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید