آموزش و دانستنی های مد و فشن

معرفی انواع کفش برای استایل‌های زنانه و مردانه


از قدیم گفته‌اند که پا قلب دوم انسان است. البته امروزه نیز علم این مسئله را ثابت می‌کند. پا ارگان و اندام بسیار مهمی است که نیاز به نگهداری ویژه دارد. مهمترین راهکار برای نگهداری از پا چیزی جز خرید کفش با کیفیت و مرغوب نیست. ولی از حق نگذریم کفش‌ها علاوه بر این که بر سلامتی پا و جسم ما تاثیر می‌گذارند، می‌توانند استایل‌مان را ویژه و خاص کنند.

انواع کفش برای استایل‌ها و فرم‌های مختلف پا طراحی و تولید می‌شود. زمانی می‌توانید انتخاب خوبی را تجربه کنید که آشنایی کاملی با ویژگی هر یک از آن‌ها داشته باشید. قلم و کاغذتان را آماده کنید که در این متن از مجله نوت روز اسم انواع کفش‌ مردانه و زنانه را نام می‌بریم و ویژگی هر کدام را به طور کامل توضیح بدهیم.

انواع کفش زنانه و مکان استفاده از آن‌ها

از آن جایی که خانم‌ها همیشه مقدم هستند، در این متن هم ابتدا به معرفی انواع کفش زنانه می‌پردازیم. کفش‌های زنانه بسیار متنوع‌تر از چیزی هستند که تصورش را می‌کنید. این محصولات در مدل‌ها و طرح‌های مختلف برای مناسبت‌ها، استایل و آب‌وهوای متفاوت طراحی و تولید می‌شوند. به همین خاطر حین انتخاب و خرید کفش باید به این نکات دقت داشته باشید. در هر حال در ادامه به طور کامل و بر مبنای این معیارها اسم انواع کفش زنانه را نام خواهیم برد. این محصولات به شرح زیر هستند.

آشنایی با اسم انواع کفش اسپرت و مجلسی دخترانه انتخاب و خرید را راحت‌تر خواهد کرد.

نام انواع کفش زنانه برحسب شرایط آب‌وهوایی!

به طور کلی کفش‌ها با توجه به شرایط آب‌وهوایی در دو مدل زمستانی و تابستانی تولید می‌شوند. کفش‌های زمستانی به گونه‌ای طراحی خواهند شد که روی برف یا زمین لغزنده لیز نخورند. از طرفی سرما را از خود عبور نمی‌دهند و پاهای شما را از وجود هر نوع رطوبتی در امان نگه می‌دارند.

با این وجود مناسبت استفاده از مدل‌های مختلف کفش‌های زمستانی متفاوت است. به طور معمول بوت‌هایی با ساق یا پاشنه بلند برای مهمانی و مراسم‌های رسمی مناسب هستند. به هیچ وجه این کفش‌ها را در استایل روزمره خود به کار نبرید. این مدل‌ها نه تنها با استایل‌های روزمره فاجعه‌بار هستند، بلکه سلامتی ستون فقرات و زانوهای شما را به خطر می‌اندازند.

بوت‌هایی مانند چلسی، آکسفورد، بروژ و تیمبرلند گزینه مناسب‌تری برای استفاده روزمره هستند. پاشنه این کفش‌ها به قدری است که پیاده‌روی را ممکن می‌کنند؛ بدون این که به کمر و ستون فقراتتان آسیبی وارد نمایند.

در مقابل کفش‌های تابستانی باید به گونه‌ای طراحی و تولید شوند که گرمای زمین را به پای شما منتقل نکنند؛ همچنین سبکی و راحتی لازم را داشته باشند. صندل‌ها از جمله انواع کفش تابستانه دخترانه هستند که به راحتی با استایل‌های مختلف ست می‌شوند. البته صندل تنها گزینه مناسب فصل تابستان نیست. کالج‌ها یا انواع کفش اسپرت مخصوص فصل تابستان نیز در بازار یافت می‌شوند که تمامی ویژگی‌های مورد نیاز برای این فصل را دارند.

معرفی انواع کفش زنانه و مردانه به شما کمک می‌کند که تمامی ویژگی‌های محصولات مختلف را بشناسید. در نهایت می‌توانید بهترین گزینه را با توجه به نیاز و انتظاراتتان تهیه کنید.

انواع کفش زنانه جدید برای مناسبت‌های مختلف

هر کدام از مدل انواع کفش زنانه ماهیتی خاص دارد. برخی از آن‌ها مجلسی و برخی دیگر اسپرت یا فانتزی هستند. انتخاب هر یک از این مدل کفش‌ها به سلیقه، استایل و مناسبت استفاده از آن بستگی دارد. کفش‌های اسپرت، فانتزی یا کژوال برای روزمره، کار یا محل تحصیل گزینه بسیار خوبی هستند. این دست از کفش‌ها راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند و با استایل‌های مختلف ست می‌شوند. انواع مختلف اسنیکرزها، ونس، کتانی‌های چسبی یا بند دار، رانینگ و … از جمله کفش‌های اسپرت زنانه به شمار می‌آیند.

کالج‌ها در مدل‌های مختلفی برای استایل‌های متفاوت تولید می‌شوند. به طبع کالج‌هایی با اکسسوری‌های کم و مدل‌های ساده برای استایل نیمه‌رسمی یا روزانه مناسب هستند، ولی کالج‌هایی پر زرق‌وبرق و مجلسی نیز برای مهمانی و مناسبت‌های مهم وجود دارند. انواع کفش پاشنه بلند نیز برای مهمانی‌ها و مجالس در بازار یافت می‌شوند. این کفش‌ها در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. بهتر است طرح و رنگ کفش را با توجه به قد، مدل و رنگ لباستان انتخاب کنید. در ادامه به طور مختصر علاوه بر معرفی نام انواع کفش‌های زنانه ویژگی هر یک از آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

کفش پاشنه سه سانت گزینه‌ای عالی برای تمامی محیط‌ها

کفش‌هایی با پاشنه سه سانتی‌متری را با عنوان کفش پاشنه سه سانت می‌شناسند. این کفش‌ها علاوه بر مهمانی و مجالس برای روزمره نیز مناسب هستند؛ چرا که پیاده‌روی با آن‌ها موجب فشار به زانو یا ستون فقرات نمی‌شود. ازاین‌رو می‌توانید کفش‌های پاشنه سه سانت را در محل کار یا تحصیل نیز بپوشید. این محصول برای کارمندها یا معلمانی مناسب است که تمایل دارند استایلی شیک، ولی راحت داشته باشند.

انواع مدل کفش تابستانه زنانه از قبیل صندل، کالج، کتانی و ... برای استایل‌های مختلف در بازار وجود دارند.

کفش‌های پاشنه بلند برای خانم‌های خاص

وجود یک جفت کفش پاشنه بلند در کمد و جاکفشی هر بانو ایرانی الزامی است. فرقی نمی‌کند که قد شما چقدر است در هر صورت با این مدل از کفش‌ها می توانید استایلی شیک و خانومانه داشته باشید. به کفش‌هایی که حداقل 7 سانتی‌متر پاشنه دارند پامیز می‌گویند. این دست از کفش‌ها باریک هستند ،ولی پاشنه پهنی دارند. به همین خاطر راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. با این حال توصیه می‌کنیم که این دست از کفش‌ها را تنها در مهمانی‌ها و مجالس بپوشید.

کفش های لژدار برای سخت‌پسند‌ها

کفش‌های لژدار گزینه‌ای عالی و مناسب برای کسانی هستند که تمایل دارند کمی بلند قدتر به چشم بیایند. این محصول برای مراسم‌های رسمی طراحی نشده‌اند! بنابراین توصیه می‌کنیم که کفش‌های لژدار را برای روزمره یا دورهمیه ای دوستانه بپوشید.

کفش‌های لژدار را با عنوان کفش تنبل نیز می‌شناسند. چرا که پس از مدتی موجب خسته شدن پاهای شما می‌شوند. البته به این نکته دقت کنید که کتانی‌ها نیز به صورت لژدار در بازار وجود دارند. این دست از کتانی‌ها قد شما را بلندتر نشان می‌دهند و به‌هیچ‌وجه موجب خستگی پاهای شما نمی‌شوند.

کفش تابستانی زنانه با پاشنه تخم‌مرغی

اگر به کفش‌هایی با طرح‌های قدیمی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ کفش‌های پاشنه تخم‌مرغی بروید. پاشنه‌های این کفش از سطح آن تا زمین از پهن به باریک تغییر می‌کنند. به طور معمول این دست از محصولات پاشنه 3 تا 5 سانتی‌متری دارند. شاید امروزه کمتر کسی چنین محصولی را انتخاب کند، ولی بهتر است در وهله اول سلیقه و تمایل خودتان را در ارجحیت قرار دهید و خیلی درگیرودار مد نباشید.

کفش‌های آکسفورد گزینه‌ای ایده‌آل برای تمامی سلیقه‌ها

در قرن 17 کفش‌های آکسفورد در بین دانشجویان این دانشگاه محبوب و مشهور شدند. به همین خاطر این مدل را با عنوان کفش آکسفورد می‌شناسند. این محصول در عین سادگی زیبایی خاصی دارد که علاوه بر بانوان برای آقایان نیز مناسب است. کفش‌های آکسفورد از چرم تولید می‌شوند. دوخت‌ها و برش‌های ظریف مهمترین ویژگی این محصول به شمار می‌آیند.

خرید کفش مردانه و زنانه را تنها در فروشگاه‌های معتبر انجام دهید که خیالتان از بابت کیفیت و دوخت آن راحت باشد.

کفش‌های اسنیکرز برای تمامی سنین

کفش‌های اسنکیرز شاید در دسته کفش‌های ورزشی قرار نگیرند، ولی شباهت بالایی به این دسته دارند. کفش‌های آل استار معروف‌ترین مدل کفش اسنیکرز است که به واسطه ستاره‌های پاپ موسیقی آمریکا در دهه هفتاد میلادی به شهرت رسیدند. امروزه کفش‌های اسنیکرز را در مدل‌های مختلفی می‌توانید بیابید. این کفش‌ها برای فعالیت روزمره، محل کار، تحصیل و برای استایل‌های غیررسمی مناسب هستند.

کفش‌های کالج یا لوفر

کالج‌ها با طراحی کلاسیک گزینه‌ای عالی برای هر استایل و مناسبتی هستند. این کفش‌ها فاقد هر گونه بند بوده و پاشنه بسیار کوتاهی دارند. کالج‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به استایلتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

کفش پارچه‌ای گیوه

کفش‌های پارچه‌ای گیوه یکی از اصیل‌ترین محصولاتی به شمار می‌آیند که هنوز زیبایی و کارایی‌شان را از دست نداده‌اند. این محصول یکی از انواع کفش تابستانه است که از نخ قالی، ابریشم یا پنبه تولید می‌شود. کفش پارچه‌ای گیوه گزینه‌ای عالی برای استایل‌های هنری و فانتزی است. امروزه این محصول را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی می‌توانید بیابید.

کفش چرم

کفش های چرم یکی از زیباترین و البته اصیل‌ترین کفش‌های زنانه به شمار می‌آیند. این دست از کفش‌ها در مدل‌های مختلفی از قبیل کالج، کتانی و … تولید می‌شوند. کفش‌های چرم در دو مدل مصنوعی و طبیعی وجود دارند. به طبع مقاومت، کیفیت، زیبایی و انعطاف‌پذیری کفش‌های تولید شده از چرم طبیعی بسیار بیشتر از چرم مصنوعی است.

انواع کفش مردانه برای استایل و سنین مختلف

همان‌طور که در متن فوق اشاره کردیم کفش‌های مردانه در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. ماهیت این مدل‌ها با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر هر یک از آن‌ها را با استایلی خاص می‌توان پوشید. آشنایی کامل با ماهیت و مدل هر یک از این کفش‌ها به شما کمک می‌کند که انتخابی مناسب داشته باشید. در ادامه به معرفی کامل اسم انواع کفش مردانه و ویژگی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع بوت و کفش های مردانه برای استایل‌ها و سلایق مختلفی از نظر جنس، مدل، رنگ و ... تولید می‌شوند.

انواع کفش اسپرت مردانه برای خوش استایل‌ها

کفش‌های اسپرت مردانه در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع برای استایل و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند. هر یک از کفش‌های اسپرت را باید در موقعیت مناسب آن پوشید. آن وقت است که استایلی شیک و منحصربه‌فردی خواهید داشت. انواع کفش اسپرت برای مردان به شرح زیر هستند:

  • کفش مردانه اسپرت با سبک ورزشی مدرن
  • کفش اسپرت با سبک کلاسیک
  • کفش اسپرت ورزشی
  • کفش اسپرت مینیمال
  • کفش اسپرت لوکس
  • کفش کتونی مردانه
  • کفش اسنیکر
  • کفش دویدن یا Runner
  • کفش اسپرت‌ جورابی
  • کفش اسپرت ساق‌دار
  • کفش اسپرت زیپ‌دار
  • کفش اسپرت کشی
  • کفش اسپرت بنددار

انواع کفش مردانه مجلسی

باور کنید که اگر نقش کفش در استایل مجلسی بیشتر از سایر آیتم‌ها نباشد، کمتر نیست! حتی می‌توان ادعا کرد که نقش اول هر استایل مجلسی شیکی را باید به کفش‌ها سپرد. این محصول در انواع مختلفی یافت می‌شود. آشنایی با نام انواع کفش‌ها به شما کمک می‌کند که انتخاب و خریدی راحت را تجربه نمایید. از جمله انواع کفش مجلسی برای مردان به شرح زیر است:

  • کفش آکسفورد
  • کفش با سر کلاهی
  • کفش بروژ
  • کفش دربی
  • کفش بلوکر
  • کفش سگک‌دار

لازم به توضیح است که بیشتر محصولات معرفی شده در متن فوق در دسته انواع کفش مردانه چرم نیز قرار می‌گیرند. چرا که چرم بهترین گزینه برای محصولات مجلسی است. چرم‌ها زیبایی و جلای غیرقابل توصیفی دارند که استایل‌های مجلسی را بسیار زیبا و شیک می‌کنند. البته توصیه می‌کنیم که با پرداخت هزینه‌ای بیشتر کفش چرم طبیعی تهیه کنید. چرا که چرم طبیعی علاوه بر زیبایی و اصالت، دوام بالایی را به محصولات می‌بخشد.

رنگ مهمترین نکته برای کفش مردانه و زنانه مجلسی است.

انواع کفش مردانه کالج

اگر در کمدتان حداقل یک جفت کفش کالج ندارید، خرید آن را در اولویت قرار دهید. کالج‌ها از جمله کاربردی‌ترین کفش‌های مردانه به شمار می‌آیند که تهیه حداقل یک جفت از آن‌ها برای هر مردی ایرانی واجب و ضروری است. این محصولات همانند مدل زنانه‌شان هیچ بندی ندارند. پاشنه کفش‌های کالج تخت است یا ارتفاع کمی دارد.

کالج‌ها را با شلوارهای مختلفی از قبیل پارچه‌ای، کتان یا جین بپوشید و از نتیجه نهایی آن لذت ببرید. البته به این نکته دقت کنید که کالج‌ها را بدون جوراب باید پوشید. با این حال اگر عادت ندارید کفشی را بدون جوراب بپوشید، می‌توانید از جوراب‌های کفی‌دار (کالجی) استفاده نمایید؛ در این حالت استایل و راحتی‌تان را حفظ کرده‌اید.

کالج‌ها عموماً از چرم مصنوعی یا طبیعی تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها حاوی سگگ، بند، یا … هستند. البته مدل‌های ساده آن نیز در بازار به وفور یافت می‌شود. ماهیت این دست از کفش‌ها نیمه‌رسمی است. در واقع می‌توانید مدل‌های مختلف کالج را با استایل اسپرت، کژوال یا حتی مجلسی بپوشید. از جمله انواع کالج‌های مردانه به شرح زیر هستند:

  • کالج‌های وایلداسمیت
  • کالج‌های طرح‌دار
  • کالج‌های پنی
  • کالج‌های آرلان
  • کالج‌های ایتالیایی
  • کالج‌های قایقی
  • کالج‌های بلژیکی

انواع کفش زمستانه برای مردان خوش‌استایل ایرانی

زمستان است و بارش برف و باران و زمین لغزنده! تمامی این شرایط باعث می‌شود که نقش کفش‌ها پر رنگ‌تر از همیشه باشد. کفش‌ها در فصل زمستان نه تنها از پاهای‌تان بلکه از سلامت شما محفاظت می‌کنند. چرا که اگر کفش‌تان لغزنده باشد، به راحتی روی برف یا یخ لیز می‌خورید. انتهای ماجرا هم که به روشنی مشخص است. به همین خاطر در خرید کفش زمستانی بیشتر از سایر اوقات باید دقت کرد.

برای فصل زمستان کفشی را انتخاب کنید که به هیچ‌وجه لیز نخورد، در برابر انتقال حرارت مقاوم بوده و ارتفاع ساق آن مناسب باشد. علاوه بر موارد فوق رویه کفش در برابر تغییرات دمایی باید مقاومت بالایی از خودش نشان دهد. بوت‌ها و نیم‌بوت‌های مردانه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • بوت مردانه بروژ (Bruges)
  • بوت مردانه چوکا
  • بوت مردانه چلسی (Chelsea)
  • بوت مردانه دربی
  • بوت مردانه کوهنوردی
  • بوت مناسب برای هوای برفی یا Snow
  • بوت‌های مردانه تیمبرلند
  • بوت مخصوص کار

انواع کفش تابستانه زنانه و مردانه را می‌توانید در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تهیه کنید.

آشنایی با انواع کفش مردانه برای فصل تابستان

تنوع بالا تنها در کفش‌های زمستانی مردانه وجود ندارد. با نگاهی مختصر به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی متوجه خواهید شد که کفش‌های تابستانی نیز بسیار متنوع هستند. البته این تنوع را در رنگ، طرح، مدل، جنس و … محصولات می‌توان مشاهده کرد. کفش‌های تابستانی باید به گونه‌ای طراحی و تولید شوند که علاوه به‌راحتی گرما را از خود عبور ندهند. چرا که برخی از روزها گرمای زمین به حدی بالا می‌رود که پیاده‌روی را به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود. هر چند با انتخابی درست می‌توان این رویا را به واقعیت مبدل کرد.

صندل‌های مردانه بهترین گزینه برای فصل تابستان هستند. بیشتر آن‌ها از چرم طبیعی یا مصنوعی تولید می‌شوند. چرم‌های طبیعی عایق حرارتی هستند و گرمای زمین را از خود عبور نمی‌دهند. به همین خاطر چرم طبیعی بهترین گزینه برای تولید صندل‌های مردانه است. گیوه‌ها، کفش کاناواس، کفش‌های بدون بند لوفر یا کتانی‌های ورزشی تابستانه نیز از دیگر گزینه‌های مناسب این فصل هستند.

قیمت کفش مردانه و زنانه؛ معرفی فاکتورهای موثر

قیمت انواع کفش همانند سایر محصولات متغیر است. در واقع فاکتورهای متعددی وجود دارند که در قیمت نهایی این محصولات تاثیر می‌گذارند. جنس کفش از جمله مهم‌ترین این فاکتورها به شمار می‌آید. به عنوان مثال محصولی که از چرم طبیعی تولید شده باشد قیمت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی خواهد داشت.

برند تولیدکننده نیز دومین فاکتور موثر بر قیمت است. به طبع بهترین مارک کفش مردانه محصولاتش را با قیمتی بالاتر به فروش می‌رساند. مدل و طرح کفش‌ها نیز در تعیین قیمت تاثیر دارند. دوخت و طراحی برخی از مدل‌ها بسیار سخت‌ است و به زمان بیشتری نیاز دارد. ازاین‌رو قیمت آن‌ها بیشتر است.

آشنایی با نام و ویژگی‌های انواع کفش به شما کمک می‌کند که انتخابی صحیح با توجه به نیازها و انتظاراتتان داشته باشید.

کلام آخر

طراحان و برندهای مختلف برای رفع نیاز، انتظارات و سلایق مختلف کفش‌ها را در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند. شاید به ظاهر ویژگی تمامی این مدل‌ها یکسان باشد، ولی جالب است بدانید که هر یک از آن‌ها برای مکان، مناسبت، استایل و زمانی خاص طراحی شده‌ است. اطلاع از این ویژگی‌ها موجب انتخابی صحیح و درست خواهد شد. به همین خاطر در متن فوق سعی کردیم به طور کامل به معرفی انواع کفش بپردازیم.

 

خرید از لباست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید