راهنمای خریدراهنمای خرید پوشاک

راهنمای خرید لباس شب یلدا برای اعضای خانواده


از اوایل آذر تمامی خانواده‌های ایرانی در پی تشریفات طولانی‌ترین شب سال هستند. البته یک دقیقه طولانی‌بودن این شب تنها بهانه‌ای برای جشن، پایکوبی و دورهمی خانواده‌ها است. در این عید باستانی تمامی افراد خانواده به منزل بزرگ‌ترین شخص فامیل می‌روند، خوراکی‌های خوشمزه می‌خورند و تفألی به فال حافظ می‌زنند. تصاویر و عکس‌های این شب برای سالیان سال خاطره‌انگیز خواهد شد. البته اگر در این شب لباس مناسبی بر تن نداشته باشید، نه‌تنها خاطره خوشی را برای خودتان رقم نمی‌زنید، بلکه هر بار با دیدن تصاویر آن رنجیده خاطر خواهید شد.
خرید لباس مناسب شب یلدا برای نوزادان و تازه‌عروس و دامادها بیش از سایر اعضای خانواده مهم خواهد بود. لباس شب یلدا در مدل‌های متنوعی از پوشاک سنتی گرفته تا ست مادر و فرزندی و … در بازار یافت می‌شوند، البته همین تنوع، انتخاب بهترین گزینه را سخت می‌کند. بااین‌حال هیچ جای نگرانی نیست؛ چراکه در این متن قصد داریم به معرفی کامل‌ترین راهنمای خرید لباس شب یلدا بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم که برای خلق شبی منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی مجله نوت روز را تا پایان همراهی نمایید.

ایده لباس شب یلدا زنانه؛ خاص‌ترین و تازه‌ترین استایل‌ها

به طور معمول هر عید و مراسم باستانی یا مذهبی، نماد و نشانه ای دارد. به‌عنوان‌مثال عید غدیر بیشتر شیعیان را یاد رنگ سبز می‌اندازد یا هالووین یادآور کدوحلوایی است. این مسئله در خصوص شب یلدا نیز صدق می‌کند. نماد و سنبل شب یلدا در سال‌های اخیر هندوانه، انار و رنگ سبز و قرمز شده است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که برای شب یلدا از آیتم‌هایی به رنگ سبز و قرمز استفاده نمایید. البته بهتر است نوع آرایشتان نیز با این تم رنگی هماهنگ شود. حالا تنها با انتخابی هوشمندانه ترکیبی جذاب را خلق خواهید کرد.

لباس سنتی شب یلدا زنانه در رنگ‌های مختلف برای قومیت‌های متفاوت به‌صورت اینترنتی و حضوری به فروش می‌رسد.

جنس لباس شب یلدا

گزینه‌های متعددی برای این شب پیش روی شما قرار دارد. جنس لباس یلدایی دخترانه و زنانه به محیطی بستگی دارد که جشن در آن جا برگزار می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر هوا کمی خنک باشد، می‌توانید بافت یا لباس‌هایی از جنس مخمل و کتان استفاده کنید. با این وجود اگر محیط خانه گرم است، لباس‌هایی با پارچه‌های نازک‌تر انتخاب نمایید. در هر حال به خاطر داشته باشید که لباس‌های زمستانی حس و حال شب یلدا را بیش از سایر لباس‌ها منتقل می‌کنند. از جمله بهترین استایل‌های یلدایی به شرح زیر هستند:
شومیز قرمز + دامن پیلی دار، نیم کلوش یا فون
پیراهنی بلند به رنگ قرمز یا سبز به همراه اکسسوری‌های در رنگ مخالف آن
کت‌وشلوار سبز با جلیقه قرمز
شومیز قرمز به همراه وست و دامن سبز
کت‌ودامن سبز
بافت به همراه دامن چهارخانه قرمز
در بین استایل‌های فوق پیراهن‌های چین‌چینی و شومیز و دامن بهترین مدل لباس شب یلدا دخترانه بزرگسال به شمار می‌آیند. درصورتی‌که به دنبال مدل لباس پوشیده برای شب یلدا هستید، می‌توانید از شومیزهای آستین بلند استفاده کنید و زیر دامن جوراب شلواری به رنگ مشکی، قرمز یا سبز بپوشید. در این حالت لباسی پوشیده و شیک خواهید داشت. البته برخی از پیراهن‌ها نیز کاملاً پوشیده هستند.
اگر تم مهمانی‌تان قدیمی و سنتی است، از لباس‌های سنتی استفاده کنید. مدل لباس سنتی شب یلدا می‌تواند برگرفته از قومیت شما باشد. در کنار تمامی این ست‌ها می‌توانید از اکسسوری‌های ظریف با طرح انار استفاده کنید. در کنار رنگ قرمز و سبز نیز از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید یا مشکی کمک بگیرید.

خرید لباس شب یلدا در رنگ‌های قرمز و سبز رایج است.

ایده لباس شب یلدا مردانه؛ استایلی متفاوت و زیبا

شاید برای مردان لباس شب یلدا چندان مهم نباشد، ولی به طور معمول خانم‌ها علاوه بر لباس خودشان به لباس و پوشش همسر، پسر یا پدرشان اهمیت می‌دهند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌دهیم بدون هیچ بحثی تابع حرف خانم‌های خانه باشید و لباسی زیبا برای شب یلدا تهیه کنید. تنوع لباس‌های مردانه برای شب یلدا بسیار کمتر از لباس‌های زنانه است. برای این شب می‌توانید پیراهن مردانه، تیشرت، کت تک، پلیور یا بافتی به رنگ قرمز یا سبز بپوشید. کروات‌ها و پاپیون‌هایی با طرح هندوانه نیز در بازار موجود است که برای نوجوانان گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آید.

ایده لباس شب یلدا برای خانواده‌های هماهنگ!

اگر دوست دارید تصویری ماندگار از شب یلدا برای خود و خانواده‌تان به ارمغان آورید، لباسی ست و هماهنگ برای تمامی اعضای خانواده تهیه کنید. این ایده‌ای جذاب برای خانواده‌های کوچک و بزرگ است. برخی از فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرامی لباس‌هایی ست و زیبا برای کوچک‌ترین عضو تا بزرگ‌ترین فرد خانواده دارند.
البته در انتخاب این لباس‌ها دقت کنید که برای تمامی اعضای خانواده با هر سن یا محدودیتی مناسب باشد. علاوه بر مدل می‌توانید تنها طرح یا رنگ لباس را با دیگر اعضای خانواده ست نمایید. به‌عنوان‌مثال تمامی افراد خانواده شلوار یا دامن سبز با پیراهن یا شومیز قرمز بپوشند.
پوشیدن لباس‌های سنتی نیز ایده مناسبی برای این عید باستانی است. لباس‌های کردی، بلوچی، ترکمن، گیلانی، قاجاری و … از جمله جذاب‌ترین لباس‌ها برای این شب هستند. البته چنین تم لباسی در محیط‌هایی با دیزاین سنتی جالب خواهد شد. درصورتی‌که قصد خرید لباس سنتی شب یلدا پسرانه، دخترانه، مردانه یا زنانه دارید، می‌توانید به شهرهای متعلق به همان قومیت مراجعه نمایید یا به‌صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

لباس شب یلدا بیشتر در رنگ‌های قرمز و سبز طراحی و تولید می‌شوند.

لباس شب یلدا را زن‌وشوهری ست کنید!

یکی از رسم‌های قدیمی ایرانی خرید یلدایی برای تازه‌عروس و داماد است. طبق این رسم قدیمی خانواده داماد برای عروسشان در دوران عقد یلدایی می‌خرند و خانواده عروس در سال اول عروسی برای دختر و دامادشان یلدایی می‌برند. بیشتر تازه‌عروس و دامادها علاقه دارند که در این شب به‌یادماندنی لباس و استایلی متفاوت از سایرین داشته باشند.
با خرید لباسی ست برای شب یلدا حس همبستگی بیشتری را ایجاد خواهید کرد. پیراهنی‌های بلند از جنس مخمل گزینه مناسب‌تری برای تازه‌عروس‌ها هستند. دامادها می‌توانند پیراهن‌های مردانه با رنگ سبز یا قرمز بپوشند. کت‌وشلوارهای ست عروس و داماد نیز در بازار و فروشگاه‌های حضوری یافت می‌شوند. علاوه‌برآن امکان خرید اینترنتی لباس شب یلدا دخترانه و مردانه نیز وجود دارد.
دستبندهای ست شب یلدا نیز در طرح‌های هندوانه و انار موجود هستند. با استفاده از چنین اکسسوری‌هایی حال و هوای عکس‌های یلدایی‌تان را بیشتر کنید.

مدل لباس شب یلدا نوزاد

تهیه لباس یلدایی دخترانه و پسرانه در سنین پایین موجب علاقه بیشتر آن‌ها به مراسم‌های باستانی و سنتی ایرانی می‌شود. لباس یلدایی نوزادی و خردسالی در طرح‌ها و رنگ‌ها هندوانه و انار طراحی شده‌اند که برخی از آن‌ها با جمله یا شعر فارسی زیباتر شده اند. پیراهن‌های یلدایی دخترانه با اکسسوری‌های جذاب و پارچه‌های طرح‌دار دوخته می‌شوند. این لباس‌ها را با توربان‌ها یا تل‌هایی زیبا می‌توانید ست کنید. از جمله بهترین استایل‌های یلدا برای نوزادان دختر به شرح زیر هستند:
تیشرت و شورت با طرح هندوانه
بافت و شلوار قرمز یا سبز
تاپ با دامن یا شلوارک
گزینه لباس‌های پسرانه محدودتر از دختران است که شامل شلوار پیش‌بندی با تیشرت یا بلوز، تیشرت و شلوارک، بافت و شلوار کتان یا لی و … می‌شود. حتی لباس‌هایی در قالب هندوانه یا انار برای نوزادان وجود دارند که سفره یلدا را زیباتر و خوشمزه‌تر از همیشه می‌کنند.
لباس سنتی شب یلدا برای کودکان نیز گزینه‌ای مناسب است. باتوجه‌به اصالت و قومیت خود می‌توانید لباس‌های سنتی بخرید و پیوند عمیقی بین آن‌ها و سنت‌های باستانی ایرانی ایجاد نمایید. خرید لباس یلدایی پسرانه و دخترانه در فروشگاه‌های اینستاگرامی بیشتر از فروشگاه‌های حضوری رونق دارد؛ چرا که در چنین فروشگاه‌هایی با تنوع بیشتری از لباس مواجه خواهید شد.

یکی از بهترین ایده‌های لباس شب یلدا ست کردن آن با سایر اعضای خانواده است.

نکات ست لباس شب یلدا مادر دختری

از جمله مزایای دختر داشتن خرید ست‌های جذاب مادر دختری است. مادرها از همان روزهای ابتدایی تولد دخترشان نقشه خرید لباس‌های ست برای مراسم‌های مختلف را می‌کشند. یکی از این مراسم‌های مهم شب یلدا است. مدل لباس یلدایی زنانه و دخترانه در طرح‌های کودکانه نیز تولید می‌شود، ولی پیشنهاد می‌دهیم مدل‌هایی را انتخاب کنید که برای اندام ظریف نوزاد یا دختر نیز مناسب باشد.
پیراهنی‌هایی که قدشان تا زیر زانو می‌رسد برای چنین ست‌هایی گزینه بسیار مطلوبی است. اگر قصد دارید علاوه بر لباس کفش‌ها و اکسسوری‌هایتان را نیز با یکدیگر ست کنید، به مخاطره‌آمیز نبودن آن‌ها دقت نمایید. برخی از اکسسوری بسیار زیبا هستند، ولی ممکن است به‌سلامتی دخترتان آسیب وارد کنند. همچنین کفش‌های پاشنه‌دار برای دختران کوچک اصلاً مناسب نیست. ازاین‌رو در خصوص کفش بیشتر به ست شدن رنگ آن دقت کنید.

کلام آخر

مراسم‌های باستانی شناسنامه هر کشور و تمدنی به شمار می‌آیند. ازاین‌رو با گرامیداشت چنین مراسم‌هایی به ماندگار شدن آن‌ها کمک خواهیم کرد. یکی از این مراسم‌های جذاب و مهم شب چله یا همان یلدا است. در چنین شبی خانواده‌های ایرانی دور هم جمع می‌شوند و طولانی‌ترین شب سال را جشن می‌گیرند. برای این که تصاویری جذاب و به‌یادماندنی از این شب ثبت کنید و در صفحات شخصی‌تان منتشر نمایید به لباس‌هایی زیبا نیاز دارید. هرسال در ماه‌های آذر و آبان لباس‌ شب یلدا در بیشتر مغازه‌ها یافت می‌شود. بااین‌حال برای این که استایلی شیک و خاص داشته باشید به راهنمای خریدی کامل نیاز دارید. ازاین‌رو در متن فوق به معرفی کامل‌ترین راهنمای خرید لباس شب یلدا برای تمامی اعضای خانواده پرداختیم. اگر شما هم می‌خواهید با راهنمای خرید لباس‌های مختلف آشنا شوید، با ما در مجله نوت روز همراه باشید.

خرید از لباست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید