جهان گردیطبیعت و گردشگری

کاملترین راهنمای سفر به دبی برای ثبت خاطره‌ای به یاد ماندنی


سال‌های قبل کمتر کسی تصور می‌کرد که روزی دبی به یکی از قطب‌های توریستی دنیا تبدیل شود. درست است که دبی آب‌وهوای خارق‌العاده یا قدمت طولانی ندارد، ولی جذابیت‌ها و شگفتی‌هایی را در این شهر می‌توان دید که مشابه‌اش در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود. دبی مشهورترین و توریستی‌ترین شهر ایالت متحده عربی است. آسمان خراش‌های زیبا، ماشین‌های لوکس، پارک‌های آبی خارق‌العاده، آفرود سواری، بازارهای سنتی و مدرن و … از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

اگر شما نیز علاقه دارید به مدرن‌ترین شهر دنیا مسافرت کنید، مجله نوت روز را در این متن همراهی نمایید. در این متن قصد داریم به کامل‌ترین راهنمای سفر به دبی بپردازیم. این راهنما به شما کمک می‌کند که سفری جذاب و به یاد ماندنی را تجربه نمایید.

فهرست مطالب

آشنایی مختصر و مفید با دبی

قبل از اینکه به‌صورت حقیقی به دبی مسافرت کنید، بهتر است که در تور مجازی ما شرکت نمایید. در این تور مجازی قصد داریم نکاتی مهم در خصوص این شهر را بازگو کنیم. این نکات به شما کمک می‌کنند که دیدی درست نسبت به این شهر مدرن و زیبا داشته باشید.

دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی است. دبی مدرن‌ترین شهر جهان نیز شناخته می‌شود. کشور ایالات متحده عربی در جنوب ایران قرار داشته که با کشور ما مرز آبی دارد. در واقع این شهر در حاشیه خلیج همیشه فارس واقع شده که با کشور عمان، شهر ابوظبی و شارجه نیز همسایه است.

این شهر عربی همانند سایر شهرهای هم زبانش غنی از نفت بوده، ولی درآمد اصلی آن از فروش نفت نیست! بله جالب است بدانید که درآمد اصلی شهر دبی از گردشگری است. ساخت‌وساز ساختمان‌های لوکس تجاری نیز دومین منبع درآمد این شهر پرحاشیه به‌شمار می‌آید.

این شهر زیبا هیچ رودخانه طبیعی ندارد و در اصل روی صحرای شنی بنا شده‌است! با این حال رودخانه‌ای از وسط این شهر عبور می‌کند. این رودخانه حور نام دارد. حور به قدری عمیق است که کشتی‌ها می‌توانند روی آن حرکت کنند. دبی به‌خاطر رودخانه حور به دو قسمت دیرا و دیره تقسیم شده‌است. این دو بخش به‌کمک سه پل از روی رودخانه و یک تونل زیر آبی به یکدیگر وصل می‌شوند.

در راهنمای سفر به دبی باید با نکاتی کلی در خصوص این شهر نیز آشنا شوید. از جمله این نکات به شرح زیر هستند:

  • واحد پول: درهم امارات
  • دین اکثریت مردم: اسلام
  • زبان رسمی: عربی
  • اختلاف زمانی با تهران: 30 دقیقه عقب‌تر

آشنایی با نکات مهم در سفر به دبی به شما کمک می‌کند که تجربه‌ای بی‌نظیر از این شهر داشته باشید.

راهنمای سفر به دبی؛ بهترین فصل برای مسافرت

بهترین فصل سفر به دبی چه زمانی است؟ این سؤال برای تمامی توریست‌هایی مطرح می‌شود که قصد مسافرت به این شهر را دارند. دبی شهر دو فصلی است. در واقع مردم این شهر تنها دو فصل بهار و تابستان را می‌بینند. البته شاید فصل بهار و تابستان دبی گرم‌تر از ایران باشد. نیمه ابتدایی سال دبی همانند سایر کشورها آب‌وهوایی گرم دارد.

در نیمه دوم سال آب‌وهوای این شهر کمی معتدل‌تر می‌شود، ولی نه کاملاً خنک و سرد! ازاین‌رو به‌هیچ‌وجه در دبی به‌دنبال بارش برف یا شکوفه‌های زیبا بهاری نباشید. حال و هوای دبی در هر یک از فصل‌های سال خاص و دیدنی است. در ادامه به‌طور کامل توضیح می‌دهیم که چه چیزهایی در هر فصل سال در انتظار شما است. همچنین به این سؤال به‌طور کامل پاسخ می‌دهیم که بهترین زمان سفر به دبی شامل چه فصلی می‌شود؟

راهنمای سفر به دبی در فصل بهار

در ماه‌های اسفند تا اردیبهشت در دبی با آب‌وهوایی معتدل مواجه می‌شوید. در واقع یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به دبی بهار است. در این فصل می‌توانید سواری با اتومبیل‌های لوکس را تجربه کنید، به مراکز خرید لاکچری این شهر سر بزنید، از آفتاب ملایم سواحل آن لذت ببرید، اسپا را امتحان کنید و تجربه‌ای جدید و شگفت‌انگیز از تفریحات دریایی داشته باشید. البته در این زمان تعداد توریست‌ها زیاد است. دمای هوا معمولاً در این دو ماه بین 25 تا 28 درجه سانتی‌گراد گزارش می‌شود.

اگر به‌دنبال زمانی هستید که دبی کمی خلوت باشد، باید اواسط اردیبهشت تا خرداد را برای سفر انتخاب نمایید. در این زمان تعداد توریست‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر هزینه سفر در این دو ماه کمتر است. با این حال به این نکته دقت داشته باشید که آب‌وهوای دبی در این دو ماه بسیار گرم و شرجی است. هرچند به لطف تکنولوژی پیشرفته این گرما را بسیار احساس نخواهید کرد. تفریحات آبی، ماشین‌سواری، گشت‌وگذار در مرکز خرید و … در این دو ماه همچنان پابرجاست.

راهنمای سفر به دبی به شما کمک می‌کند که سفری بی‌نظیر را با توجه به میزان بودجه خود داشته باشید.

راهنمای سفر به دبی در فصل تابستان

تابستان اوج گرمای دبی است. کمتر کسی می‌تواند این شدت از گرما را تحمل کند. به‌خاطر داشته باشید که گرمای دبی فراتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. این گرما حتی در شهرهای جنوبی ایران نیز دیده نمی‌شود. البته در این فصل می‌توانید از تفریحاتی مانند بازدید از بازارهای سنتی و مدرن، ساختمان‌هایی مثل قاب دبی و … لذت ببرید، ولی خیابان گردی غیرممکن می‌شود.

تفریحات آبی در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد، ولی هزینه‌های سفر در این فصل به‌شدت پایین می آید. در واقع در این فصل قیمت بلیط هواپیما، رزرو هتل، رستوران‌ها و… بسیار کمتر از سایر فصل‌های دیگر است. ازاین‌رو در فصل تابستان سفری کم هزینه را به دبی تجربه می‌کنید. با این حال تمامی پاساژها، حمل و نقل عمومی و … به فن کولرهای پیشرفته‌ای مجهز هستند. به همین خاطر گرمای طاقت‌فرسا را در مکان‌های سقف‌دار احساس نخواهید کرد.

در‌صورتی‌که برای خرید به این شهر مدرن سفر می‌کنید، می‌توانید از تخفیفات ویژه جشنواره تابستان بهره‌مند شوید. این جشنواره با عنوان دی اس اس شهرت دارد. دی اس اس مخفف جشنواره سورپرایز تابستانه دبی است که اواسط ماه جولای یعنی اواخر تیر ماه شروع می‌شود. این جشنواره تا 45 روز ادامه پیدا می‌کند.

راهنمای سفر به دبی در فصل پاییز

گرمای هوا با آغاز فصل پاییز به‌مرور کم می‌شود. با این حال پاییز دبی حال‌وهوای ایران را ندارد. یعنی در این فصل برگ‌های رنگارنگ، باران‌های گاه و بی گاه و … را تجربه نخواهید کرد. با این وجود در پاییز از گرمای هوا کاسته می‌شود. ازاین‌رو تعداد توریست‌ها افزایش پیدا می‌کند. اواخر پاییز از جمله بهترین زمان‌هایی است که برای سفر به دبی می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

درجه هوا در ماه‌های شهریور و مهر در حدود 26 تا 38 درجه است. با گذر زمان با کاهش دما تا 5 درجه سانتی‌گراد مواجه خواهید شد. البته ظهرها همچنان هوا بسیار گرم است، ولی عصرها هوا بهتر می‌شود. در این فصل می‌توانید از جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد دبی لذت ببرید.

علاوه بر خرید از دیگر جاذبه‌های توریستی پاییز مانند جت اسکی، پاراگلایدر، فلای برد، دوچرخه سواری در ساحل و … می‌توانید استفاده‌ کنید. البته این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که تعداد توریست‌ها و هزینه‌های سفر در فصل پاییز افزایش پیدا می‌کنند.

راهنمای سفر به دبی به شما کمک می‌کند که بتوانید بدون تور نیز به این شهر مسافرت کنید.

راهنمای سفر به دبی در فصل زمستان

بیشتر توریست‌هایی که به دبی مسافرت کرده‌اند، معتقد هستند که زمستان بهترین فصل برای بازدید از دبی است. در این فصل دمای شهر دبی بین 9 تا 22 درجه سانتی‌گراد گزارش می‌شود. ازاین‌رو در زمستان تعداد توریست‌ها بیشتر از سایر فصل‌ها است. زمستان دبی مانند دیگر فصل‌هایش بدون بارش برف و باران سپری می‌شود.

آب‌وهوا در این فصل بهاری است. ازاین‌رو اگر با سرمای زمستان میانه خوبی ندارید، به دبی مسافرت کنید. در این فصل علاوه بر تفریحات فصل‌های گرم سال می‌توانید بدون نگرانی از گرمازدگی قایق‌سواری کنید، از غواصی، شاتل، بناها و پاراسیلینگ لذت ببرید.

در فصل زمستان شاید نهایتاً سه الی چهار روز شاهد بارش باران باشید. جشنواره‌های متعددی در این فصل برگزار می‌شود. حراجی‌های زمستان دبی بسیار معروف هستند. بهترین حراج دبی در جمعه سیاه رقم می‌خورد که در این حراجی با تخفیف‌هایی باور نکردنی مواجه خواهید شد.

به این نکته نیز دقت داشته باشید که تمامی این ویژگی‌ها و مزیت‌ها برای سایر توریست‌ها هم جذاب است. ازاین‌رو هزینه‌های سفر به دبی در فصل زمستان به بیشترین مقدار خود می‌رسد. علاوه بر آن دبی در فصل زمستان بسیار شلوغ می‌شود. ازاین‌رو برای بازدید از نقاط گردشگری باید ساعت‌ها در صف بمانید. هر چند در این صف‌ها بیشتر با هموطن‌های خودمان مواجه می‌شوید و به‌هیچ‌وجه احساس غربت نخواهید کرد. 😊

شرایط سفر به دبی؛ کارهایی که پیش از سفر باید انجام دهید

حالا که تصمیم‌ گرفته‌اید به مدرن‌ترین شهر دنیا سفر کنید، کفش‌هایتان را پا کرده و برای گرفتن مدارک زیر اقدام نمایید. گرفتن این مدارک برای تمامی ایرانیان و البته سایر کشورها از واجبات است. در واقع اخذ این مدارک از مهم‌ترین شرایط سفر به دبی محسوب می‌شود. ازاین‌رو در راهنمای سفر به دبی مدارک و قوانین اخذ ویزا و پاسپورت را معرفی کرده‌ایم.

اخذ ویزا دبی برای ایرانیان در سال‌های قبل واجب نبود، ولی امروزه برای سفر به دبی باید ویزای آن را تهیه کنید.

پاسپورت یا گذرنامه

برای خروج از کشور و مسافرت به هر یک از کشورهای خارجی به پاسپورت نیاز دارید. در واقع پاسپورت مدرک شناسایی شما است. برای گرفتن پاسپورت باید به پلیس 10+ مراجعه کنید. پس زمانی که قصد آماده کردن لیستی بر اساس راهنمای سفر به دبی را دارید این موضوع را فراموش نکنید. البته قبل از آن مدارک زیر را آماده نمایید و همراه خود ببرید:

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایانخدمت (برای آقایان)
  • اجازه محضری همسر برای خانم‌ها

عکس مورد نیاز برای پاسپورت در مراکز پلیس +10 گرفته‌ می‌شود. باور نمایید که پس از مشاهده این عکس‌ها پدر و مادر عکاس کارت ملی را دعا می‌کنید. با این حال شما تلاش خودتان را نمایید و با ظاهری مناسب برای گرفتن پاسپورت بروید. هر چند که نتیجه نهایی به ظاهر شما بستگی ندارد و عکاس کار خودش را می‌کند. پس از دو هفته پاسپورت شما به درب منزلتان ارسال می‌شود.

البته توصیه می‌کنیم که برای گرفتن پاسپورت در بازه‌های زمانی نزدیک به اربعین به پلیس +10 مراجعه نکنید. چرا که علاوه بر شلوغی این مراکز، مدت زمان بیشتری برای گرفتن پاسپورت باید صبر نمایید.

ویزای دبی

گرفتن ویزا یکی از قوانین سفر به دبی محسوب می‌شود. ویزا گواهی است که نشان می‌دهد کشور ایالات متحده عربی با ورود شما موافق است. برای مسافرت به این شهر شما به ویزای توریستی نیاز دارید. ویزاهای توریستی انواع مختلفی دارند که به شرح زیر هستند:

  • ویزا عادی برای اقامت دو هفته‌ای
  • ویزا توریستی یک‌ماهه
  • ویزا توریستی یک‌ماهه با اجازه چند بار ورود
  • ویزا توریستی سه‌ماهه
  • ویزا توریستی سه ماه با مجوز چند بار ورود

مدارک اخذ ویزا مشابه پاسپورت است. محدودیت سنی اخذ پاسپورت یکی از نکات سفر به دبی محسوب می‌شود که باید بدانید. کشور ایالات متحده عربی به‌صورت مستقل به افراد زیر 18 سال ویزا نمی‌دهد. ازاین‌روچنین افرادی باید با والدین یا یکی از بستگانشان برای گرفتن ویزا اقدام نمایند.

با مطالعه قوانین جدید سفر به دبی سفری بی‌خطر را تجربه خواهید کرد.

نکات سفر به دبی؛ معرفی شماره‌های اضطراری

امیدواریم که در سفر پیش رو هیچ اتفاق خاصی برای شما پیش نیاید، اما بهتر است لیستی از شماره‌های اضطراری این شهر داشته باشید. تمامی شماره‌های مورد نیاز شما در جدول زیر جمع‌آوری شده است.

کد کشور ایالات متحده عربی971+
پلیس (برای موارد اضطراری)999
پلیس (برای موارد غیر اضطراری)901
اورژانس998
آتشنشانی997
گارد ساحلی996
اطلاعات مخابرات181
کنسولگری ایرانی۰۴۳۴۴۴۷۱۷
بیمارستان ایرانی۰۴۳۴۴۰۲۵۰
اطلاعات پرواز۰۴۲۱۶۶۶۶۶
ترمینال شماره 1۰۴۲۲۴۵۵۵۵
ترمینال شماره 2۰۴۲۹۹۵۹۹۹
دفتر هواپیمایی هما۰۴۲۲۴۰۲۰۰
دفتر هواپیمایی آریا۰۴۲۲۱۸۰۰۸
دفتر هواپیمایی آسمان۰۴۲۳۵۱۴۰۰
دفتر هواپیمایی کیش ایر۰۴۲۷۲۰۰۰۶
دفتر هواپیمایی کاسپین۰۴۲۶۶۵۵۰۶
بیمارستان لطیفه۰۴۳۰۰۰۲۱۹
بیمارستان دبی۰۴۵۰۰۰۲۱۹
بیمارستان رشید۰۴۱۰۰۰۲۱۹
داروخانه مرکزی ابن‌سینا۶۹۰۹ ۳۵۵ ۰۴
داروخانه سندوس۰۶۶۰ ۳۴۶ ۰۴
داروخانه یارا۵۵۰۳ ۲۲۲ ۰۴
داروخانه لایف۱۱۲۲ ۳۴۴ ۰۴

در‌صورتی‌که شماره مورد نیازتان در لیست بالا وجود ندارد، با شماره 999 تماس حاصل کنید. این مرکز به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و به شما کمک خواهد کرد که شماره تماس مورد نیازتان را پیدا نمایید.

قوانین سفر به دبی برای تمامی گردشگران

هر کشور قوانین خاصی دارد. در قدم اول به‌عنوان گردشگر و توریست به قوانین، فرهنگ و رسم‌های کشور مقصد احترام بگذارید. حتی اگر این قوانین غیر قابل‌باور باشند، باز هم شما باید به آن‌ها احترام بگذارید و موجب ایجاد تنش یا ناهنجاری در کشور مقصد نشوید. به‌عنوان مثال زمانی که به هند سفر می‌کنید، مانند تمامی هندی‌ها به گاوها احترام بگذارید. سفر به کشورهای با قدمت و اصیل به‌معنای مواجه با رسم‌های زیبا و شیرین و تجربه کردن آن‌ها برای مدت زمان کمی است.

با توجه به این که دبی کشور اسلامی محسوب می‌شود، قوانینی خاص را در نظر گرفته است. ازاین‌رو لازم می‌دانیم در راهنمای سفر به دبی به معرفی این قوانین نیز بپردازیم. با رعایت قوانین دبی سفر خود را کم هزینه و بی‌دردسر کنید. چرا که انجام برخی از کارهای ممنوعه برابر است با جریمه‌های سنگین نقدی! از جمله رایج‌ترین و جدیدترین قوانین سفر به دبی به شرح زیر هستند:

  •  مصرف نوشیدنی‌های الکلی تنها در اماکن شخصی، کلاب‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها مجاز است. به‌هیچ‌وجه اجازه مصرف این نوشیدنی‌ها را در اماکن عمومی ندارید.
  • رعایت پوشش مناسب در اماکن عمومی لازم است. تنها در کلاب‌ها، مراکز تفریحی و سواحل می‌توانید لباس‌های باز بپوشید.
  • بی احترامی به دین اسلام در این کشور با عواقب سنگینی همراه است. ازاین‌رو اگر در ایام ماه رمضان به دبی سفر می‌کنید، از خوردن و آشامیدن در فضاهای عمومی بپرهیزید.
  • داروهای خود را تنها با تجویز و نسخه پزشک می‌توانید به دبی ببرید. ازاین‌روتوصیه می‌کنیم که نسخه پزشکیتان را به زبان عربی به‌همراه داشته باشید.
  • آشامیدن یا خوردن در وسایل حمل‌ونقل عمومی از قبیل مترو، اتوبوس، ایستگاه‌های آن‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده ممنوع است.

اخذ ویزای دبی آنلاین نیز امکان‌پذیر است.

 

راهنمای سفر به دبی؛ راه‌های رسیدن به این شهر

سه راه برای مسافرت به هر شهر و کشوری وجود دارد که شامل راه‌های زمینی، هوایی و آبی می‌شود. با توجه به این که ایالات متحده عربی با ایران مرز زمینی مشترکی ندارد، تنها دو راه برای رسیدن به این شهر وجود خواهد داشت. هر یک از این دو راه ویژگی خاصی دارند.

به طبع تجربه سفر با کشتی بسیار خاص‌تر از سفر با هواپیما است. در واقع یکی از رؤیایی‌ترین مسافرت‌ها سفر با کشتی آن هم روی دریای خلیج فارس خواهد بود. با این حال سفر با هواپیما نیز خوبی‌های خودش را دارد که مهم‌ترین آن مدت زمان کم سفر است. در هر حال برای راهنمایی شما عزیزان در ادامه به مزیت‌های سفر با هر یک از این وسیله‌های نقلیه خواهیم پرداخت. از شما دعوت می‌کنیم که برای داشتن سفری بی دغدغه و راحت متن زیر را به‌دقت مطالعه نمایید.

سفر به امارت به صورت هوایی و دریایی امکان‌پذیر است.

سفر هوایی به دبی

در بخش بعدی از راهنمای سفر به دبی به نکات سفر هوایی به آن‌جا می‌پردازیم. پرواز دبی به تهران در حدود یک ساعت و ده دقیقه زمان می‌برد. البته از دیگر شهرهای ایران نیز پرواز به دبی وجود دارد. از جمله این شهرها به شرح زیر هستند:

  • مشهد
  • اصفهان
  • بندر عباس
  • اهواز
  • شیراز
  • لار در فارس

 هزینه بلیط سفر به دبی به شرکت ارائه دهنده آن بستگی دارد. با این حال برای کاهش هزینه سفر به دبی می‌توانید بلیط رفت و برگشت را به‌طور همزمان تهیه کنید. با این کار فرایند دریافت ویزا نیز راحت‌تر پیش می‌رود. با توجه به این که دبی در همسایگی جنوبی ما قرار دارد، مسافران بسیاری از ایران به دبی وجود خواهند داشت. ازاین‌روتوصیه می‌کنیم که اگر بدون تور به دبی می‌روید، چند هفته یا چند ماه قبل بلیط خود را بخرید. البته به این نکته نیز دقت کنید که در فصل‌های کم توریست یافتن صندلی خالی هواپیما راحتتر خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی دبی و فرودگاه بی المللی آل مکتوم دو فروگاه مهم شهر دبی هستند. بیشتر پروازهای تهران به فرودگاه بین‌المللی دبی است. با این حال امکان تهیه بلیط فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم از تهران هم وجود دارد. ایرلاین‌های مختلفی بلیط هواپیما تهران به دبی را می‌فروشند. از جمله مهم‌ترین این ایرلاین‌ها به شرح زیر هستند:

  • ماهان ایر
  • ایر فلوت
  • هواپیمایی امارات
  • هواپیمایی فلای دبی
  • هواپیمایی قطر ایرویز
  • هواپیمایی عمان ایر

فلای دبی ارزانترین شرکت هواپیمایی اماراتی است که پروازهای متعددی از شهر تهران به شهر دبی دارد. مسافران پروازهای اکونومی کلاس فلای دبی اجازه دارند که تا سقف 20 کیلوگرم بار را به‌صورت رایگان همراه خود داشته‌باشند. با این حال شما می‌توانید تا 40 کیلوگرم را نیز بخرید. علاوه بر آن امکان حمل ساک دستی تا 7 کیلوگرم را در پروازهای اکونومی کلاس فلای دبی دارید. ابعاد این ساک باید ۲۵*۴۵*۵۶ سانتی‌متر باشد.

راهنمای سفر به دبی به شما کمک می‌کند که برنامه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب را با توجه به مدت زمان سفرتان بچینید.

راهنمای سفر به دبی؛ تجربهای بین نظیر با کشتی سواری

اگر به‌واسطه کارتون‌های خانواده دکتر ارنست، سرنتیپیتی، علیبابا و… به سفر دریایی علاقه دارید، این فرصت را از دست ندهید. سفر به دبی با کشتی تجربه‌ای بی نظیری است که در حدود 7 تا 8 ساعت زمان می‌برد. برای سفر دریایی نیز به ویزا نیاز دارید. پس از اخذ ویزا به بندر لنگه بروید و بلیط کشتی را تهیه کنید. سفر با کشتی به دبی علاوه بر این‌که بسیار لذت‌بخش و خاطرهانگیز است، امکان حمل بار در حدود 50 کیلوگرم را برایتان به وجود می‌آورد.

در‌صورتی‌که وزن بار شما بیش از 50 کیلوگرم است، مبلغ ناچیزی را برای حمل آن باید پرداخت کنید. برای سفر دریایی به شهر دبی سعی کنید تا قبل از ساعت 10 صبح خود را به بندر لنگه برسانید. برای برگشت نیز باید قبل از ساعت 4 در بندر دبی حضور داشته باشید. ذکر این نکته نیز ضروری است که هزینه سفر به دبی با کشتی نصف سفر با هواپیما تمام می‌شود.

راهنمای انتخاب تور سفر به دبی

برای سفر به دبی دو راه پیش روی شما وجود دارد. شما می‌توانید با تور یا بدون تور به این شهر سفر کنید. تور سفر به دبی به معنای این است که دیگر نیازی به رزرو هتل، بلیط، رستوران و … ندارید. علاوه بر این تمامی برنامه‌های سفر توسط شرکت برگزارکننده تور چیده می‌شود.

شرکت‌های مختلف در طول سال تورهای متنوعی را عرضه می‌کنند. هر یک از این تورها ویژگی خاصی دارند و با قیمتی متفاوت برگزار می‌شود. انتخاب تور به میزان بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. چرا که هر یک از تورها روی یکی یا چندتا از جاذبه‌های گردشگری دبی تمرکز کرده‌اند. ازاین‌رو قبل از انتخاب تور در خصوص برنامه‌هایشان تحقیق کنید.

راهنمای سفر به دبی بهترین گزینه‌ها را برای هر میزان بودجه‌ای معرفی می‌کند.

راهنمای سفر به دبی بدون تور

بسیاری از افرادی که قصد مسافرت به دبی را دارند، ترجیح می‌دهند که به‌صورت مستقل و بدون تور به دبی سفر کنند. سفر بدون تور نیز با مزایا و معایبی همراه است. در سفر بدون تور مدیریت، برنامه‌ریزی و رزور هتل، رستوران، بلیط هواپیما و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بر عهده شما است.

ازاین‌رو باید سه تا پنج ماه قبل از سفر بلیط هواپیما یا کشتی، هتل و… را رزرو کنید. علاوه بر این زمانی شما می‌توانید سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید که با بهترین یا ارزانترین هتل‌ها، رستوران‌ها، تفریحات و … آشنا شوید. در ادامه به‌طور کامل به معرفی تمامی این موارد خواهیم پرداخت. ازاین‌رو اگر قصد دارید بدون تور به دبی بروید، متن زیر را مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به دبی شامل معرفی راه‌های رسیدن به دبی، بهترین رستوران‌ها، هتل‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی می‌شود.

راهنمای سفر به دبی؛ معرفی بهترین و ارزان‌ترین هتل‌ها

شهر دبی از جمله شهرهای توریستی است که در سراسر سال مسافران بسیاری را می‌پذیرد. ازاین‌رو هتل‌های متعددی در این شهر یافت می‌شود. با توجه به این که بخش زیادی از هزینه سفر به دبی را هتل مشخص می‌کند، در این محتوا به معرفی انواع هتل‌ها پرداخته‌ایم. انتخاب هتل به میزان بودجه و نوع سفر شما بستگی دارد. به طبع هتل‌های ارزان برای ماه عسل گزینه خوبی نیستند، ولی اگر قصد دارید با هزینه کمی به این شهر سفر کنید، می‌توانید به سراغ این دست از هتل‌ها بروید.

تنوع هتل‌های دبی بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. جالب است بدانید که شهر دبی تنها شهری است که هتل هفت ستاره دارد! بله درست متوجه شده‌اید هتل برج العرب تنها هتل هفت ستاره در سراسر جهان است. برای اولین بار روزنامه نگار خارجی این لقب را به هتل برج العرب داد. در واقع لوکیشین، امکانات، خدمات و معماری خارق‌العاده این هتل موجب شده که آن را فراتر از 5 ستاره بدانند. در هر حال معروف‌ترین هتل‌های پنج، چهار، سه و دو ستاره دبی به شرح زیر هستند:

نوع هتلنام هتل به فارسینام هتل به انگلیسی
5 ستارهجی دبیلو ماریوت مارکوییس دبیJW Marriott Marquis Hotel Dubai
5 ستارهسوئیسوتل الغریرSwissotel Al Ghurair
5 ستارهکرون پلازا دیره دبیCrowne Plaza Dubai Deira
4ستاره........Holiday Inn Bur Dubai -Embassy District
4 ستارههیلتون گاردن این مال آف امارات دبیHilton Garden Inn Dubai Mall Of The Emirates
4 ستارهآلوفت سیتی سنتر دیرهAloft City Centre Deira
3 ستارهعربین پارکArabian Park Hotel
3 ستارهفور سیزنFour Season
2 ستارهکویینز دبیQueen’s Hotel Dubai
هتل با پارک آبیهتل آتلانتیسAtlantis Dubai

راهنمای سفر به دبی؛ بهترین مناطق برای رزرو هتل

در متن فوق سعی کردیم به معرفی معروف‌ترین هتل‌ها برای بودجه‌های مختلف بپردازیم. شاید در هتل‌های دو یا سه ستاره خبری از نماهای لوکس، امکانات و تفریح‌های لاکچری نباشد، ولی این هزینه این هتل‌ها بسیار کمتر است. ازاین‌رو اگر قصد دارید با کمترین هزینه به دبی مسافرت کنید، به سراغ هتل‌های دو یا سه ستاره بروید.

با این حال امکانات و هزینه تنها نکاتی نیستند که در انتخاب هتل باید در نظر داشته باشید. این که هتل در چه منطقه‌ای قرار دارد نیز بسیار مهم است. توصیه می‌کنیم هتلی را رزرو نمایید که در منطقه امن و نزدیک به مکان‌های دیدنی دبی باشد. از جمله بهترین مناطق برای رزرو هتل در شهر دبی به شرح زیر هستند:

  • منطقه مارینا و سواحل جمیرا دبی
  • منطقه البرشا دبی
  • منطقه داون تاون دبی
  • منطقه بر دبی
  • منطقه دیره دبی
  • منطقه پالم دبی

با این حال اگر میخواهید هزینه کمتری برای رزرو اقامت گاه در دبی خرج کنید، مقاله بهترین هاستل‌ها در دبی برای اقامتی ارزان‌قیمت را به دقت مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به دبی بهترین مناطق برای رزرو هتل را نیز به شما معرفی می‌کند.

راهنمای گردشگری در دبی؛ معرفی بهترین رستوران‌ها

تغذیه دومین فاکتوری است که در هزینه سفر به دبی تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر در این بخش از راهنمای سفر به دبی بهترین رستوران‌ها برای بودجه‌های مختلف را معرفی خواهیم کرد. برای تهیه غذا گزینه‌های متعددی وجود دارد. رستوران‌های لاکچری یا ساده، غذاخوری‌های گوشه خیابان و کترینگ‌ها از جمله این گزینه‌ها به‌شمار می‌آیند. رستوران‌های دبی همانند هتل‌ها و تفریحات آن بی‌نظیر و لاکچری هستند.

اگر می‌خواهید غذاهایی خوش‌طعم را در رستوران‌هایی خاص و منحصربه‌فرد بخورید، یکی از رستوران‌های زیر را برای صرف وعده‌های غذایی‌تان انتخاب کنید:

  • رستوران La Petite Maison
  • رستوران Tom & Serg
  • رستوران Dinner In The Sky
  • رستوران Latitude
  • رستوران TOMO
  • رستوران Naya
  • رستوران Shayan
  • رستوران Loca
  • رستوران Downtown Toko ‌‌
  • رستوران ۱۰۱ Dining Lounge and Bar
  • رستوران Wild & The Moon
  • رستوران Bu Qtair

اما اگر به هر دلیلی به رستوران‌های فوق نرفتید، غذاهای زیر را در هر رستوران یا غذاخوری امتحان کنید.

راهنمای سفر به دبی شامل معرفی بهترین، ارزان‌ترین و خوشمزه‌ترین رستوران‌ها نیز می‌شود.

راهنمای سفر به دبی؛ معرفی انواع غذاها

مگر می‌شود به کشوری مسافرت کرد و غذاهای سنتی و مختلف آن را نخورد؟ یکی از جذابیت‌های گردشگری هر مسافرتی تست و تجربه غذاهای متنوع آن کشور است. طعم فوق‌العاده غذاهای عربی بر کسی پوشیده نیست. دبی نیز همانند سایر کشورهای عربی غذاهایی خوش طعم دارد. طعم غذاهای این شهر تلفیقی از غذاهای محبوب لبنان، هند و ایران است، اما نکته شگفتی غذاهای دبی تنها خوش طعمی آن‌ها نیست!

در دبی غذاهایی را می‌توانید بخورید که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شوند. در واقع دبی در سرو غذاهایش هم متفاوت از تمام دنیا عمل کرده است. خلیفه برگر و خاویار سلطنتی از جمله‌ غذاهای گران قیمت و عجیب‌ غریب دبی هستند. وجود طلا در خلیفه برگر موجب معروفیت آن شده است. هر چند خوردن این همبرگر توهین به بشریت محسوب‌می‌شود، ولی در هر حال موجب معروفیت و به زبان افتادن این شهر در سرو غذا نیز شده است.

غذاهای دبی ترکیبی از گوشت، سبزیجات و ادویه‌های متعدد هستند. در این شهر علاوه بر غذاهای سنتی می‌توانید غذاهای بین‌المللی و فست‌فود بخورید. بسیاری از رستوران‌های زنجیرهای در این شهر نیز شعبه دارند. کبسا غذای ملی این شهر به‌شمار می‌آید که خوردن آن به‌تمامی توریست‌ها توصیه می‌شود. این غذا مخلوطی از سبزیجات، گوشت مرغ یا بره، برنج باسماتی و جوز هندی، برگ بو، زعفران، دارچین و هل است.

مچبوس و هوموس از دیگر غذاهای سنتی دبی هستند. کوشازی و شاک شوکا نیز جزء ارزانترین غذاهای این شهر محسوب می‌شوند. برای پایین آوردن هزینه‌های سفر علاوه بر مصرف دو غذای نامبرده می‌توانید غذاهای زیر را در رستوران‌های خیابانی امتحان کنید:

  • شیش تاووک
  • مناکیش

راهنمای سفر به دبی معرف تمامی تفریحاتی است که حتی روحتان هم از آن‌ها خبر ندارد.

راهنمای گردشگری در دبی؛ حمل و نقل

حمل و نقل یکی از نکات مهمی است که به‌طور مستقیم در کیفیت و هزینه سفر تأثیر دارد. آشنایی با وضعیت حمل‌ونقل در راهنمای سفر به دبی به شما کمک می‌کند که هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنید. جالب است بدانید که طبق آخرین آمار به‌ازای هر شهروند در حدود 5 توریست در شهر دبی در حال عبور و مرور هستند. امکانات حمل و نقل دبی مانند سایر موارد آن بسیار خارق‌العاده، منظم و با برنامه است.

به‌طوری که می‌توان ادعا کرد که این سطح از امکانات رفاهی حمل و نقل در هیچ کشوری قابل مشاهده نیست. گردشگرها به‌کمک حمل و نقل عمومی فوق‌العاده دبی می‌توانند با کمترین هزینه تمامی جاذبه‌های گردشگری این شهر را تماشا کنند. مترو، اتوبوس و تاکسی وسایل حمل و نقل عمومی این شهر هستند که طبق جدیدترین تکنولوژی طراحی و ساخته شده‌اند.

مترو دبی از ساعت 6:30 تا 11:30 دقیقه شب قابل استفاده است. مترو این شهر دو خط دارد که فرودگاه، تمامی مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری را سرویس می‌دهد. علاوه بر مترو می‌توانید به‌صورت اینترنتی تاکسی بگیرید یا ماشین اجاره کنید. البته برای رانندگی با ماشین اجاره‌ای به گواهینامه بین‌المللی نیاز دارید.

راهنمای سفر به دبی بهترین وسیله حمل و نقل در این شهر را به شما معرفی می‌کند.

راهنمای سفر به دبی؛ استفاده از سیمکارت

تهیه یا عدم تهیه سیمکارت دبی از جمله سؤالاتی است که هر گردشگری با آن مواجه می‌شود. امروزه می‌توان ادعا کرد که زندگی بدون اینترنت غیرممکن است. برای این که در دبی نیز به اینترنتی دسترسی داشته باشید، می‌توانید یکی از دو راه خرید سیمکارت یا استفاده از رومینگ را انتخاب کنید.

اپراتورهای ایرانی در شهر دبی نیز خدمات خود را ارائه می‌دهند. برای استفاده از این خدمات باید رومینگ خود را فعال کنید، ولی این نکته را به‌خاطر داشته باشید که هزینه رومینگ بسیار زیاد است. ازاین‌رو خرید سیمکارت دبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. “دو” و “اتصالات” اپراتورهای مهم دبی هستند. هر دو این اپراتورها سیمکارت‌های گردشگران را تحت قوانین سختی فعال می‌کنند، اما هر دو اپراتور تمامی دبی را پوشش می‌دهند و تنها در بخش‌هایی از کویر آنتن‌دهی خوبی وجود ندارد.

شرکت دو پکیج‌های به صرفه تری برای خرید نت دارد، ولی شرکت اتصالات محدوده بیشتری را آنتن دهی می‌کند. علاوه‌برآن هزینه خدمات ارائه شده توسط شرکت اتصالات کمتر است. هر دو اپراتورها از اینترنت ۲G، ۳G، ۴G و LTE پشتیبانی می‌کنند. برای تهیه سیم کارت به فروشگاه‌های معتبر در دبی مراجعه نمایید. این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که سیمکارت‌ها تنها تا 9 ماه پس از خرید فعال هستند. در واقع اگر پس از این مدت از آن‌ها استفاده نکنید، غیر فعال می‌شوند.

جاذبه‌های و مناطق گردشگری دبی

از دیگر مواردی که در راهنمای سفر به دبی باید بدانید جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.تنوع جاهای دیدنی و تفریحی دبی به قدری بالا است که کریستین رونالدو هم برای تعطیلات بازدید از این شهر را انتخاب می‌کند! دبی شهر توریستی و گردشگری محسوب می‌شود که برای چنین هدفی احداث و بنا شده‌است. ازاین‌روتمامی زیر ساخت‌های لازم برای جذب تعداد بالایی از گردشگر را دارد. از هتل‌ها گرفته تا خیابان‌ها و مراکز درمان همه‌و‌همه طوری چیده و ساخته شده‌اند که رفاه و امکانات لازم برای گردشگران فراهم شود.

البته در وهله اول دبی شهری رؤیایی با تفریحات و جاذبه‌های منحصربه‌فرد است. مطمئناً در دبی جاذبه‌های تاریخی زیادی را مشاهده نمی‌کنید، ولی هیجان، تکنولوژی، مدرنیته و منحصربه‌فردترین تفریح‌ها و جاهای دیدنی را تنها در این شهر می‌یابید.

تفریحات دریایی، شهربازی‌های خارق‌العاده، آسمان خراش‌های جذاب، تفریحات شبانه و هیجان‌انگیز، پارک‌های متفاوت و … از جمله جاهای دیدنی و تفریحی این شهر به‌شمار می‌آیند. در‌صورتی‌که قصد دارید چه با تور چه بدون تور به دبی سفر کنید، متن زیر را بخوانید. در ادامه قصد داریم به معرفی کامل تمامی جاذبه‌های گردشگری و توریستی دبی بپردازیم.

نحوه خرید سیم کارت نکته مهمی است که در راهنمای سفر به دبی می‌توانید با آن آشنا شوید.

شهر دبی؛ مناطق دیدنی که نباید از دست دهید

امکان ندارد کسی ادعا کند به پاریس مسافرت کرده، ولی ایفل را از نزدیک ندیده و با آن عکس‌های یادگاری نگرفته است. هر شهر توریستی المانی دارد که بیشتر با آن شناخته می‌شود. مثلاً مشهد را با حرم امام‌رضا، اصفهان را با میدان امام یا تهران را با برج آزادی می‌شناسند. این مسئله در خصوص دبی نیز صدق می‌کند. ازاین‌رو اگر به دبی مسافرت کردید، حتماً از مناطق زیر نیز بازدید نمایید. در واقع بدون تماشای این مناطق نمی‌توانید ادعا کنید که به دبی سفر کرده‌اید! ازاین‌رو در این بخش از راهنمای سفر به دبی به معرفی جاهای دیدنی آن پرداخته‌ایم:

  • برج خلیفه
  • دهکده جهانی
  • آکواریوم لاست چمبرز
  • آکواریوم دبی
  • میراکل گاردن دبی
  • مجتمع تفریحی دبی پارکاند ریزورت
  • دیره
  • قاب دبی

دیدنی‌های دبی ؛ معرفی بهترین پارک‌های آبی

تمامی پارک‌های آبی که رفته‌اید و دیده‌اید را فراموش کنید. دبی با متنوع‌ترین، جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین پارک‌های آبی تفریحی متفاوت را برای شما رقم می‌زند. در واقع پارک‌های آبی یکی از قطب‌های توریستی این شهر محسوب می‌شود. از جمله معروف‌ترین و هیجان انگیزترین پارک‌های آبی دبی به شرح زیر هستند:

  • پارک آبی آکواونچر دبی
  • پارک آبی لگولند دبی
  • پارک وایلد وادی در سفر به دبی
  • پارک آبی لاگونا

راهنمای سفر به دبی؛ زیباترین و خاص‌ترین پارک‌ها

دبی شهر شگفتی‌ها است که هر غیر ممکنی را به‌راحتی ممکن می‌کند. با وجود این که دبی روی صحرای شن بنا شده، ولی شامل پارک‌های متعددی است؛ پارک‌هایی با پوشش گیاهی متفاوت و زیبا که از جمله بهترین لوکیشن‌های عکاسی هستند. نوع گل‌آرایی و تزئین پارک‌های دبی را در هیچ شهر و کشوری مشاهده نخواهید کرد.

زیبایی بی‌حد و مرز پارک‌های دبی هر گردشگری را به وجد می‌آورد، اما بازدید از کدام یک از پارک‌های دبی را باید در اولویت قرار داد؟ از جمله زیباترین و بزرگ‌ترین پارک‌های این شرح عبارت هستند از:

  • پارک مشرف؛ بزرگ‌ترین پارک دبی
  • پارک البرشا پوند؛ محبوب‌ترین پارک دبی
  • پارک صفا؛ قدیمی‌ترین پارک دبی

راهنمای سفر به دبی با معرفی بهترین پارک‌های آبی و بوستان‌ها تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما رقم‌ می‌زند.

راهنمای سفر به دبی؛ معرفی مناطق تاریخی

دبی تمامی سعی خودش را کرده که در کنار مدرنتیه اصالت و تاریخش را حفظ کند. محله‌های قدیمی این شهر هنوز پابرجا هستند. محله‌هایی که هر ایرانی را یاد کارتون سندباد می‌اندازد و ناخودآگاه موجب حک شدن لبخندی گوشه لبانشان می‌شود. توصیه می‌کنیم که در کنار تفریح‌های هیجان‌انگیز، فروشگاه‌های مدرن و … سری هم به مناطق تاریخی زیر بزنید:

  •  مسجد تاریخی جمیرا
  • مسجد باستاکیا
  • محله بستکیه در سفر به دبی

معرفی زیباترین سواحل دبی

دبی از جمله شهرهایی است که سواحل زیادی از خلیج همیشگی فارس را شامل می‌شود. این سواحل به قدری زیبا هستند که نظر بیشتر گردشگران را به خود جذب می‌کنند. برخی از سواحل دبی اختصاصی است و به ویلاها یا هتل‌ها تعلق دارد، ولی سواحل عمومی نیز در این شهر یافت می‌شود که برای عموم مردم قابل استفاده است. از جمله زیباترین سواحل این شهر عبارتند از:

  • ساحل جمیرا
  • منطقه جمیرا بیچ رزیدنس
  • ساحل لامر
  • ساحل کایت در سفر به دبی
  • ساحل الصفوح
  • پارک ساحلی الممرز

راهنمای سفر به دبی؛ معرفی بهترین مراکز خرید

خب از هر چه بگذریم سخن خرید خوشتر است. وجود مراکز خرید متنوع و برندهای مطرح موجب شده که این شهر را به‌عنوان مرکز خرید خاورمیانه بشناسند. هر چند که این شهر را می‌توان مرکز خرید کل دنیا نیز دانست. حتی اگر قصد یا بودجه خرید ندارید، حتماً سری به پاساژها و فروشگاه‌های مختلف دبی بزنید. طراحی و دیزاین فوق‌العاده این شهرها هر کسی را به وجود می‌آورد، اما به کدام یک از مراکز خرید باید رفت؟ از جمله بهترین مراکز خرید لوکس، بازارهای سنتی سر پوشیده یا سر باز دبی به شرح زیر هستند:

  • دبی مال در سفر به دبی
  • اوت لت مال دبی
  • مرکز خرید جمیرا
  • بازار مرشد
  • سیتی لند مال
  • بازار مدینه جمیرا در سفر به دبی
  • مرکز خرید ابن‌بطوطه
  • مارینا مال دبی
  • مرکز خرید برجمان
  • مرکز خرید وافی
  • امارات مال
  • مرکز خرید دراگون مارت
  • بازار البحار
  • سیتی سنتر دیره
  • مرکز خرید الغدیر
  • بازار طلای دبی
  • بازار ادویه دبی

راهنمای سفر به دبی مناطق باستانی و قدیمی این شهر را معرفی کرده است.

معرفی جذاب‌ترین موزه‌ها برای عاشقان تاریخ

اگر به تاریخ و هنر علاقه دارید، حتماً سری به موزه‌های این شهر بزنید. موزه‌های دبی تلفیقی از فرهنگ، هنر و تاریخ هستند که جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند. از جمله بهترین و دیدنی‌ترین موزه‌های این شرح عبارت هستند از:

این تفریحات را در دبی از دست ندهید!

مگر می‌شود کسی به دبی مسافرت کند و به سراغ تفریح‌های منحصربه‌فرد آن نرود؟! دبی برای تمامی افراد خانواده با هر سلیقه و سنی تفریحی ویژه در نظر گرفته است. تفریح‌هایی که شاید جیب شما را خالی کنند، ولی خاطره‌ای زیبا و هیجان‌انگیز برایتان به‌جا می‌گذارند. در این بخش از راهنمای سفر به دبی به شما توصیه می‌کنید که تماشای شاهین در دبی، اسکای دایوینگ یا چتر بازی را از دست ندهید. در ادامه به معرفی بهترین تفریح‌های دبی برای سلایق مختلف می‌پردازیم.

هیجان را در دبی تجربه کنید

اگر به‌دنبال هیجان هستید و دوست دارید کمی آدرنالین در خونتان ترشح شود، به سراغ تفریح‌های زیر بروید. این تفریح‌ها لوکیشنی مناسب برای عکاسی نیز هستند:

  • قایق و کشتی سواری در خور دبی
  • گردشگری با اتوبوس هوپ آن هوپ آف
  • سافاری در کویر دبی
  • سند بوردینگ یا شن سواری دبی
  • پاتیناژ دبی
  • پرواز با بالن هوای گرم در دبی
  • اسکی در دبی
  • تله کابین سواری در خور دبی
  • پاراموتورینگ دبی
  • بازی در پارک آبی ایسلند دبی
  • شنا در پارک آبی آکواونچر دبی
  • آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی
  • گردش در پارک موضوعی بالیوود
  • شنا در پارک ساحلی الممزر
  • سگا ری پابلیک دبی
  • تماشای د لاست چمبرز آکواریوم
  • شنا در پارک آبی وایلد وادی
  • کایت سرفینگ دبی
  • شنا با دلفین‌ها
  • غواصی در دبی

راهنمای سفر به دبی؛ تفریحات لاکچری دبی

اگر محدودیتی در بودجه ندارید، تفریح‌های لاکچری دبی را نیز در لیست برنامه‌هایتان قرار دهید. از جمله این تفریح‌ها عبارت هستند از:

  • گلف
  • پرواز با هلیکوپتر
  • اسپا در سواحل جمیرا
  • صرف شام در برج العرب
  • شرکت در مسابقات تنیس در دبی
  • ماهیگیری
  • اسبسواری
  • شرکت در کنسرت اپرا
  • پرواز در آی فلای
  • سواری با ماشین‌های لاکچری
  • سفر با کشتی‌های تفریحی
  • فلای بورد
  • بازی چوگان با شتر
  • خوردن بستنی با روکش طلا

راهنمای سفر به دبی معرف هیجان‌انگیزترین و لاکچری‌ترین تفریح‌های این شهر نیز است.

بهترین و جذاب‌ترین تفریحات کودکان

اگر هنوز کودک درونتان زنده است یا تمایل دارید خاطره‌ای شیرین برای فرزندانتان رقم بزنید، همراه با آن‌ها به سراغ مناطق تفریحی زیر بروید:

  • لگولند دبی
  • شهربازی آیام جی ورلد دبی
  • سرسره‌سواری در پارک آبی آتلانتیس دبی
  • شنا در پارک آبی وایلد وادی
  • بازی در شهر کودکان دبی
  • فریح در کیدزانیا
  • بازدید از آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی
  • تماشای باغ معجزه دبی
  • برف بازی در پارک برفی کودکان

تفریحات شبانه دبی را از دست ندهید

زیبایی دبی در شب چندین برابر می‌شود. در این زمان می‌توانید به سراغ مناطق تفریحی و دیدنی رو باز نیز بروید؛ چرا که از درجه هوا کاسته می‌شود. از جمله تفریحات و دیدنی‌های شبانه دبی به شرح زیر هستند:

  • تفریح شبانه در کلاب‌های گلف دبی
  • بازدید از آب نمای دبی
  • قدم زدن شبانه در تفریحگاه‌های ساحلی دبی
  • سافاری دبی در شب
  • بازدید از دهکده جهانی دبی
  • تماشای دبی بر فراز برج خلیفه
  • تماشای استندآپ کمدی
  • حل معما در اتاق فرار
  • تماشای گاوبازی در دبی

تفریحات شبانه معرفی شده در راهنمای سفر به دبی خاطره‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

کلمات ضروری عربی که بهتر است بدانید

با توجه به این که دبی شهری توریستی است، می‌توانید به‌راحتی با زبان انگلیسی با مردم آن ارتباط بگیرید. با این حال ممکن است افرادی را ببینید که زبان انگلیسی نمی‌دانند. این مسئله را بیشتر در بافت شهری و سنتی دبی مشاهده خواهید کرد. برای ارتباط گرفتن با عامه مردم می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده‌ کنید. با این وجود توصیه می‌کنیم که کلمات معرفی شده در راهنمای سفر به دبی را نیز به‌خاطر داشته باشید. البته می‌توانید از این کلمات اسکرین شات بگیرید و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده‌کنید:

  • مرحبا: سلام
  • اهلا و سهلا: خوش آمدید
  • مساء الخیر: عصر به‌خیر
  • أهلا صدیقی / صدیقتی: سلام دوست من (مذکر / مؤنث)
  • کیف حالک؟: حال شما چطور است؟
  • شکرا جزیلا: خیلی ممنون
  • شکرا لکم، شکرا: ممنونم / سپاس‌گزارم
  • ما هو الجدید؟: چه خبر؟
  • تصبح/ تصبحون علی خیر: شب به‌خیر
  • مع السلامه: خدا نگهدار
  • أضعت طریقی: من گمشده‌ام
  • هل تستطیع مساعدتی؟: می‌توانی به من کمک کنی
  • عفوا، عذرا: معذرت می‌خواهم
  • عفوا: متوجه منظور شما نشده‌اند
  • أنا لا أتکلم العربیه: من عربی صحبت نمی‌کنم
  • هل تتکلم اللغه الفارسیه؟: آیا می‌توانید فارسی صحبت کنید؟
  • لحظه من فضلک: لطفاً یک لحظه صبر کنید
  • کم هو ثمنه؟: قیمت این چند است؟
  • ما هذا؟ این چیست؟
  • لا أعرف!: نمی‌دانم
  • ما أسمه بالعربیه؟: این به عربی چه می‌شود؟
  • أین أجد (المرحاض/ الصیدلیه)؟: دستشویی کجاست؟
  • ماذا؟ أین؟: چه؟ کجا؟
  • أنا مریض: من مریض هستم
  • أحتاج طبیبا!: به پزشک احتیاج دارم

برای ارتباط گرفتن با عامه مردم دبی کلمات کاربردی معرفی شده در راهنمای سفر به امارات را بخوانید و حفظ کنید.

کلام آخر

قبل از این که به «حبیبی کام تو دبی»لبیک بگویید، باید در خصوص این شهر جذاب و مدرن اطلاعاتی جامع داشته باشید. در این متن سعی کردیم در قالب راهنمای سفر به دبی به‌تمامی مواردی بپردازیم که نیاز دارید. اطلاعات فوق بر اساس بودجه‌ها و سلایق مختلف دسته‌بندی شده است. ازاین‌رو می‌توانید به کمک این اطلاعات بهترین رستوران، هتل، جاهای دیدنی و … را با توجه به نوع سفر، میزان بودجه، سلیقه و… انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر به‌صورت مجردی یا برای ماه عسل به دبی سفر می‌کنید، به فراخور حال‌و‌هوای خود و همسفرهایتان اطلاعاتی مفید از این متن کسب نمایید. در هر حال در صف عکاسی با مجسمه بال فرشته جلوی برج خلیفه ما را نیز یاد کنید.

خرید از لباست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید